Uit in Almere

Uit in Almere

‘Uit in Almere’ is hét culturele platform van Almere en opgericht door ons met het DOCA (Directieoverleg Culturele instellingen in Almere) en Cultuurfonds Almere. De belangrijkste doelgroep: de eigen inwoners van Almere.

Sinds 2016 beheren wij de website uitinalmere.nl en verzorgen we de marketing communicatie. Via deze website blijven cultuurliefhebbers op de hoogte van het complete en actuele aanbod theatervoorstellingen, films, lezingen, debatten, muziekoptredens, exposities, tentoonstellingen en evenementen in Almere.Daarnaast is Uit in Almere te volgen op Instagram en Facebook.

De website van Uit in Almere is in 2021 met meer dan 31.025 bezoeken flink gegroeid.

Online

In totaal waren er 31.025 sessies op de website. Het aantal volgers op Instagram is gestegen van 949 naar 1.180 en op Facebook van 596 naar 1.007 volgers. Het aantal nieuwsbrief abonnees steeg van 603 naar 771.

Pandemie

Door de pandemie zag het jaar er heel anders uit dan gehoopt. Er konden geen grote cultuurcampagnes plaatsvinden vanwege de maatregelen. Naast de reguliere basiscommunicatie zoals de nieuwsbrief, social media en online marketing (SEA) werden er wel twee herstelcampagnes uitgevoerd. De boodschap ‘We mogen weer UIT’ werd uitgedragen met UIT kalenders in Almere Deze Week, Out of Home reclame, posters bij (culturele) locaties, advertenties en extra online marketing activiteiten.

Projectperiode

2015 - heden

 

Categorie

Kengetallen

Website: 31.025 bezoekers per jaar
Facebook: 1007 volgers
Instagram: 1180 volgers
Nieuwsbrief: 771 abonnees