almere-centrum-marketing-almere-city-marketing

Almere Centrum

Marketing voor Almere Centrum verzorgen, behoort ook tot onze taken. Dit doen wij in opdracht van de OVSA (Ondernemersvereniging Stadscentrum Almere). In 2013 begon het met online marketing, nu voeren we ook alle communicatie en marketing voor Almere Centrum uit.

Het gaat om awareness en imago bouwende campagnes voor Almere Centrum als complete, aantrekkelijke binnenstad. Dit varieert van TV-commercials, landelijke print- en out-of-home campagnes en online acties, tot marketingcommunicatie rondom evenementen in Almere Centrum. Ook is de huisstijl van Almere Centrum vernieuwd. Reclameborden, posters, flyers en advertenties hebben nu allemaal dezelfde krachtige uitstraling.  

De associatie met Almere Centrum als 'levendig stadscentrum' is onder Nederlanders tussen 2012 en 2017 gestegen van 44% naar 70%

Ook worden vier keer per jaar diverse ondernemers in het centrum uitgelicht in Lifestyle Almere, dé glossy voor en door Almeerders.

Klantenkaart

Met VVV Almere, OVSA en vastgoedeigenaren in het centrum hebben wij de Almere Centrum Klantenkaart geïntroduceerd. Kaarthouders krijgen privileges tijdens evenementen en zijn er aantrekkelijke kortingen bij diverse winkels en restaurants. In het eerste jaar van uitgifte zijn maar liefst 15.000 kaarthouders geregistreerd!

Online

De website van Almere Centrum is met 350.000 bezoekers een belangrijk medium. De nieuwsbrief wordt consequent ingezet, evenals de Social Mediakanalen. Doel van alle (online) marketing inzet voor Almere is heel helder: het trekken van meer bezoekers, die vaker komen, langer blijven en meer geld uitgeven.

Feestshoppen

Elk jaar wordt in de loop naar de feestdagen de 'Feestshoppen' campagne opgezet. Er worden extra koopavonden geregeld, winterse activiteiten georganiseerd en speciale acties bedacht. In 2017 was de Feestkalender een groot succes. Elke dag kon men profiteren van acties, kortingen en leuke tips door elke dag een vakje te openen van de online Feestkalender die te vinden was op de website. Daarnaast was er een actie waar je kon stemmen op de mooiste etalage van het winkelcentrum. Al met al wordt er gezorgd voor een echt kerstsfeertje in december.

Projectperiode

2013 - heden

Categorie

Kengetallen

Website: 350.000 bezoekers per jaar
Facebook: 27.000 likes
Instagram: 1.400 volgers
Nieuwsbrief: 12.000 abonnees

Delen

shoppen-eljee bergwerff (2)
feestshoppen-eljee bergwerff (1)