het-kan-in-almere-citymarketing

Het kan in Almere

Een belangrijke taak voor ons is zorgen voor goede promotie. Almere City Marketing doet dit dan ook op verschillende manieren. Bijvoorbeeld met de marketingcampagne ´Het kan in Almere´. Deze campagne is gebaseerd op de echte verhalen van echte Almeerders. Door een kijkje in hun leven te geven, zorgen zij voor goede promotie voor Almere. 

Op de website vertellen 100 inwoners van Almere waarom zij heerlijk wonen, werken, studeren en recreëeren in Almere. De basis van deze merkstrategie ligt in de overtuiging dat Almere, meer dan elke andere plek in Nederland, ruimte biedt voor dromen en ambities. Want: ‘Het kan in Almere’.

MET HUN VERHAAL MAKEN INWONERS GOEDE PROMOTIE VOOR ALMERE 

Almere is een jonge en natuurrijke stad waar van alles te beleven is. Het culturele aanbod is groot, er is een modern stadscentrum en de stad wordt omgeven door water en groen. Meer dan 200.000 mensen kozen voor de levendigheid en diversiteit van onze gemeente.

Ontwikkeling

De stad wil in alles wat zij zegt en doet, laten merken dat zij houdt van al die mensen. Door hun leven op hun eigen manier vorm te geven dragen zij bij aan de promotie en ontwikkeling van de stad. De merkstrategie gaat over Almeerders. Het zijn dus geen reclameteksten, maar echte verhalen, die laten zien dat het kán in Almere. Shoppen, een droomhuis bouwen, sightseeing. Het is allemaal mogelijk.  

Veelzijdig beeld

De verhalen samen geven een verrassend veelzijdig beeld van Almere. Ze vormen de basis van de campagne, die ook landelijk is gepromoot. Het doel is om meer bekendheid te geven aan alles wat de stad te bieden heeft, zoals:

• mooie binnenwateren
• heerlijke stranden
• een ultiem winkelgebied
• ruime huizen
• veelzijdige bedrijventerreinen

En dat alles op een steenworp afstand van Amsterdam, Utrecht en (dankzij de Hanzelijn) Zwolle. Naast de website worden ook tv commercials, billboards op stations, reclame op bussen en advertenties in landelijke en regionale media ter promotie van Almere ingezet.

Projectperiode

2015 - heden

 

Categorie

Kengetallen

Website: 80.000 bezoekers per jaar
Facebook: 10.000 likes
Nieuwsbrief: 2.000 abonnees