Belgische touringcarondernemers bezoeken Almere, Floriade en Flevoland

Afgelopen weekend organiseerden Almere City Marketing, Floriade BV en Visit Flevoland een familiarisation trip voor de Federatie van Belgische Autobus- en Autocarondernemers (FBAA). Deze touringcarondernemers, een groep van 34 personen, organiseren toeristische trips voor bedrijven, verenigingen en groepen uit België. Doel van dit inspiratiebezoek was, de Belgische touroperators een goede indruk te geven van Almere, Flevoland en het in aanbouw zijnde Floriadeterrein als toeristische bestemming, zodat zij onze activiteiten volgend jaar kunnen opnemen in hun groepsarrangementen.

In Almere begonnen zij met een architectuurwandeling door Almere Centrum. Daarna gingen zij per rondvaartboot van Nautica Experience vanaf de Esplanade naar Floriade Preview. Na de lunch en het bezoek aan het Floriadeterrein hadden zij een diner bij Restaurant De Beren, mede mogelijk gemaakt door Ondernemersvereniging Stadscentrum Almere (OVSA). Na een overnachting met ontbijt bij Van der Valk Hotel Almere kregen zij op zondag een inspiratietour per bus door Oosterwold. Na een rondleiding bij Life Contains Beautiful Things was er een koffiestop bij Boerderij Uniek Leven in combinatie met een bezoek aan landschapskunstwerk De Groene Kathedraal. Daarna vertrok de groep richting de Oostvaardersplassen voor een safari, mede mogelijk gemaakt door Oostvaardersplassen Almere.

“De Belgen gaven aan, dat de trip hen een goede indruk gaf van de toeristische mogelijkheden in Almere. De architectuur en natuur zijn duidelijk onderscheidend van de andere steden en gebieden in Nederland. Ze waren aangenaam verrast en blij dit zelf te hebben kunnen ervaren dit weekend, aldus Leon Visser, senior marketeer bij Almere City Marketing en verantwoordelijk voor Visit Almere.

© 2017, Almere City Marketing. Alle rechten voorbehouden | Privacyverklaring