Ally drive in kaartverkoop van start

Ally’s Drive-in bij Almere Poort heeft de kaartverkoop gestart voor 3 dagen van theater, cabaret en film vanuit de eigen auto. Met een 16 meter breed scherm en genoeg parkeerruimte wordt de Amerikaanse traditie van de drive-in naar Almere gehaald in het weekend van 28, 29 en 30 augustus.

Het publiek heeft gekozen

Uit een survey onder het publiek blijkt de grootste filmfavoriet de ultieme drive-in klassieker Grease. Deze film draait op 28 augustus na zonsondergang. Bezoekers zetten hun radio op de juiste frequentie en zullen tijdens het inrijden en placeren kunnen genieten van een live muzikaal voorprogramma. Met een bak warme popcorn op de schoot en de zon die ondergaat start de film.

Op zaterdagavond 29 augustus worden de dinosaurussen van Jurassic Park op ware grootte getoond op het 16 meter brede scherm. De drive-in cinema experience zal op zondag 29 augustus afgesloten worden met de toepasselijke horrorfilm 28 Days Later waarin we veilig in onze auto kunnen zien hoe een pandemie werkelijk kan uitpakken.

Niet alleen film

Overdag worden er matinee-voorstellingen georganiseerd bestaande uit cabaret of (kinder)theater voor een kleinere hoeveelheid auto’s, waarvan de programmering binnenkort bekend gemaakt wordt. “Middels twee LED-schermen en een live registratie zal de bezoeker zowel podium als beeld meekrijgen” aldus mede-organisator Melvin Westerbeek. Het volledige programma komt de komende week beschikbaar op allydrive.in

Kaartjes

De kaarten voor zowel de matinee-voorstelling als de filmavonden zijn alleen in de voorverkoop en online beschikbaar via allydrive.in. Een kaartje wordt gekocht per auto. De filmavonden kosten early bird 29 euro en zijn inclusief voorprogramma en een bak warme popcorn. De matineevoorstellingen hebben beperkte hoeveelheid plaatsen en kosten early bird 49 euro per auto. De voorstellingen zijn zowel direct op het podium te volgen en via de live video-registratie op twee LED-schermen naast het podium. De organisatoren benadrukken dat er een beperkte hoeveelheid kaarten beschikbaar zijn.

Cultuurfonds Almere

Ally’s drive-in kwam tot stand middels de Impulsregeling voor Culturele projecten ten tijde van Corona van Cultuurfonds Almere. “We hadden ieder een eigen idee voor een drive-in concept en werden samengebracht door Cultuurfonds Almere” aldus Remon Popelier. Tijdens voorgesprekken met de Gemeente Almere werd het plan enthousiast ontvangen en ook Prins Bernard Cultuurfonds Flevoland ondersteund het initiatief. Met de start van de kaartverkoop wordt de proef op de som genomen “alleen samen kunnen we Ally’s Drive In een succes maken” aldus Floris Parlevliet van Stichting Almere Film.

Almere City Marketing logo

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws door je in te schrijven voor de nieuwsbrief over evenementen of algemeen nieuws.

Stuur een bericht


© 2017, Almere City Marketing. Alle rechten voorbehouden | Privacyverklaring