Jaarverslag 2024: Almere straalt met verhalen die raken en belevenissen die verbinden

Ons jaarverslag staat online! We kijken terug op een fantastisch jaar waarin we met heel veel mensen de prachtige kenmerken van Almere in de etalage hebben gezet. Almere is uniek en inmiddels uitgegroeid tot een stad vol diversiteit waar van alles te beleven valt, zowel voor bezoekers uit binnen- en buitenland als voor Almeerders zelf. Samen met onze toeristische partners, kleine en grote cultuurinstellingen, vooruitstrevende bedrijven, de hogescholen en de mbo colleges, evenementorganisatoren, vele gebiedspartners waaronder ook inwoners en natuurlijk de gemeente, hebben we gewerkt aan een sterk en mooi beeld van onze stad.  Het werken aan en met de stad voelt elk jaar weer als het geven van een mooi cadeautje.

Een paar hoogtepunten:

  • Almere was bruisender dan ooit, met ruim 170 evenementen
  • We gaven nieuw elan aan gebieden als Almeerderstrand en Almeerderhout
  • In Almere Centrum maakte we met een frisse belevingsvideo het urban imago aantrekkelijk voor Generatie Z.
  • Almere Buiten en Almere Haven richtten zich op lokale zichtbaarheid en dorpse evenementen
  • Onze socialvideo’s groeiden flink in bereik. ‘Uit in Almere’ haalde zelfs het SBS6 Shownieuws.
  • We werkten met Onderneem in Almere ook aan Almere als economische hotspot via ondernemersverhalen, innovatieve hubs en een vernieuwde website.
  • Met de campagne Work of Art benadrukten we de lef en creativiteit van Almere.
  • Met influencers en journalisten bereikten we nieuwe doelgroepen
  • Alluminous trok ruim 45.000 bezoekers, 30% meer dan het jaar ervoor
  • Op social media lieten we Almere zien als bestemming voor sport, natuur en horeca
  • Onze VVV Almere verkocht steeds meer typisch Almeerse kunst en streekproducten

Benieuwd? Bekijk het Jaarverslag!

p.s. Liever als fysiek exemplaar ontvangen? Stuur dan een e-mail naar info@almere-citymarketing.nl o.v.v. jaarverslag exemplaar.

© 2017, Almere City Marketing. Alle rechten voorbehouden | Privacyverklaring