32 uur/pw
MARKETEER VOOR ALMERE CITY MARKETING & OOSTVAARDERSPLASSEN 
sLUITINGSDATUM 30 OKTOBER 2021

Creatieve aanpakker met Almeers DNA en hart voor natuur

Almere
Ontstaan in 1976 en inmiddels bestaande uit 5 stadsdelen met een zeer onderscheidend woningaanbod voor ruim 215.000 inwoners. De stad groeit hard op het gebied van bewoners, bedrijven en studenten en heeft een grote toeristische potentie. De komende jaren zal de stad verder ontwikkelen met nog tienduizenden woningen en grote ruimtelijke projecten die de stad steeds aantrekkelijker maken. Waaronder de doorontwikkeling van het Almeerse deel van de Oostvaardersplassen, een belangrijk deel van je werkgebied!

Almere City Marketing (ACM) zet de stad in de schijnwerpers met een scala aan campagnes en activiteiten die bijdragen aan het realiseren van de toekomst van de stad, zowel voor de eigen inwoners als de bezoekers. Het stimuleren van toeristisch bezoek aan de stad, onder andere via de VVV (onderdeel van ACM) en de toeristische kanalen en partners, draagt bij aan het verbeteren van zowel de beeldvorming als de beleving van Almere en is daarmee ook een taak voor Almere City Marketing. Hiertoe beheert ACM meerdere populaire websites waaronder hetkaninalmere.nl, visitalmere.com, almerecentrum.nl, onderneeminalmere.nl, uitinalmere.nl. 

Ook verzorgt ACM de marketingcommunicatie voor Almere Centrum. 

Daarnaast coördineert ACM met de gemeente de evenementenkalender en stimuleert een optimale programmering van evenementen door de stad. Tenslotte verbindt het team van 16 medewerkers het lokale zakelijke netwerk vanuit partnerships, netwerkbijeenkomsten en met hospitality op Almeerse events.

Almere City Marketing is een zelfstandige stichting, verantwoordelijk voor de citymarketing. Met een duidelijke missie: de populariteit van Almere vergroten. Dit doet zij door de kwaliteiten van de stad onder de aandacht te brengen bij een brede doelgroep: wonen, ondernemen, bezoeken en studeren. ACM doet dit in samenwerking met de gemeente, bedrijven, maatschappelijke, culturele en kennisinstellingen uit Almere die belang hebben bij de verdere ontwikkeling van de stad.

De functie
ACM is op zoek naar een marketeer met een dubbelfunctie. 50% van de tijd werk je bij ACM als marketeer voor toerisme, en 50% werk je op locatie als marketeer voor Oostvaardersplassen Almere.  

De Oostvaardersplassen is een belangrijk natuurgebied, onderdeel van Nationaal Park Nieuw Land.   Aan de Almeerse kant wordt al enkele jaren hard gewerkt aan een steeds aantrekkelijker recreatie- en natuurgebied, zowel middels fysieke inrichting als met marketing en programmering.

Werkzaamheden

  • Implementeren van marketingcommunicatieplannen voor Visit Almere, met het komende jaar veel nadruk op het maximaal benutten van de Floriade Expo 2022
  • Hands on werkzaamheden zoals persreizen en influencerbezoek organiseren, nieuwsbrieven maken, toeristische producten ontwikkelen zoals fiets- en wandelgidjes, magazines etc, begeleiden van drukwerk, social media, content creatie en projectuitvoering i.s.m. collega’s
  • Oostvaardersplassen Almere: actief lid van het cluster marketing, communicatie en programmering. Dit cluster bestaat uit medewerkers van Stad & Natuur Almere, Staatsbosbeheer en gemeente Almere
  • Het (mede) ontwikkelen en uitvoeren van marketingactiviteiten voor het Nationaal Park Nieuw Land en specifiek voor het Almeerse deel van Nieuw Land

Wat breng jij mee?

  • Minimaal HBO opleiding marketing/communicatie, liefst aangevuld met relevante cursussen
  • Affiniteit/ervaring in destinatie marketing, toerisme en recreatie
  • Aantoonbare ervaring met online en offline marketingactiviteiten
  • Minimaal 5 jaar werkervaring

Gewenst persoonlijkheidsprofiel

  • Teamspeler die het leuk vindt in en tussen twee teams samen te werken met hetzelfde doel
  • Resultaat- en oplossingsgericht, hands-on, flexibel, proactief
  • Creatief in het bedenken van oplossingen
  • Sterk in planning en coördinatie
  • Sterk communicatief op verschillende niveaus, zowel mondeling als schriftelijk
  • Almeers DNA

Wat krijg jij ervoor terug?

  • super afwisselende functie in een jonge, platte organisatie
  • een jaarcontract en uitzicht op vast contract
  • individueel keuzebudget bovenop je salaris (17%)
  • salaris afhankelijk van ervaring max. 3.300 bruto per maand
  • CAO Gemeenten wordt gevolgd
  • aandacht voor persoonlijke ontwikkeling
  • werken voor én met de meest dynamische stad van Nederland 

Uitgedaagd?

Reageer voor 30 oktober a.s. met jouw CV en motivatie: vertrouwelijk@almere-citymarketing.nl.