Column: Een kijkje achterom

De laatste column van het jaar alweer. Een jaar waarin we nieuwe concepten uitprobeerden die we zeker gaan voortzetten het komende jaar.

Zo ontvingen we veel influencers in 2019. Onder de noemer ‘Bestemming Onbekend’ organiseerden we een ontdekkingstrip naar Almere voor wel dertig jonge Nederlandse influencers. Een hele nieuwe doelgroep die, gezien de posts en blogs die ze plaatsen, weer op een hele andere manier naar Almere kijkt. Leuk om te ervaren hoeveel Almeerse partners meewerkten aan het ontvangen van deze groep. Ook bracht een groep influencers uit het buitenland in samenwerking met NBTC een bezoek aan de stad. Samen met een gids ontdekten zij de mooiste plekken in Almere. Tot slot begeleidden we jonge influencers uit China tijdens hun bezoek aan de stad. Niet te geloven hoeveel bereik één social media bericht in China heeft!

Daarnaast organiseerden we samen met KAF een persreis voor redacteuren van architectuur- en leisuremagazines, omdat het dit jaar 25 jaar geleden was dat Rem Koolhaas de wedstrijd voor het nieuwe ontwerp van Almere Centrum won. Onder zijn leiding bouwden diverse beroemde architecten uit binnen- en buitenland aan architectonische gebouwen in het centrum van Almere. In een straal van één vierkante kilometer vind je het werk van toppers als René van Zuuk, Herman Hertzberger, het Japanse echtpaar Sanaa, William Alsop en Christian de Portzamparc. Het leverde tot Colombia en Rusland aan toe artikelen over de architectuur in Almere op. De Franse krant ‘Le Figaro’ noemde Almere zelfs een “architectuurmuseum in de open lucht”.

En we kregen de kans de bioscoopfilm ‘Project Gio’ in Almere te laten opnemen, met de bekende youtube-familie van Gio Latooy in de hoofdrol. We zagen de potentie hiervan meteen zitten en partners als Windesheim, Unibail Rodamco Westfield, Almere Centrum, Floriade Expo 2022/Urban Greeners, Cultuurfonds Almere en de Oostvaardersplassen gelukkig ook! De doelgroep van 13-20 jaar is lastig te bereiken en hiermee kunnen we deze toekomstige studenten, werknemers en bewoners op een leuke manier kennis laten maken met Almere. Deze film gaat zeker bijdragen aan de trots onder onze eigen jeugd!

Nik Smit
Directeur Almere City Marketing

Almere City Marketing heeft een duidelijke missie: de populariteit van Almere vergroten als plek om te wonen, ondernemen, studeren en bezoeken. Dit doen we in nauwe samenwerking met gemeente en marktpartijen. Ook samen met u? Neem contact op met Nik Smit, directeur van ACM.

Almere City Marketing
(036) 548 50 48

Almere City Marketing logo

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws door je in te schrijven voor de nieuwsbrief over evenementen of algemeen nieuws.

Stuur een bericht


© 2017, Almere City Marketing. Alle rechten voorbehouden | Privacyverklaring