Almere City Marketing
De Diagonaal 199
1315 XM Almere

Routebeschrijving

Tel. (036) 548 50 48
E-mail: contact opnemen
Beeldenbank
Beeldenbank
Parkhuys Almere
Parkhuys Almere
Almere CityGuide
Almere CityGuide
Merk Almere
Merk Almere
Nieuwe Buren deel 2
Nieuwe Buren deel 2

Geschiedenis van ACM

In 1999 werd de Stichting Stadspromotie Almere (SSA) opgericht, onder leiding van Thom Ummels, tot dat moment hoofd communicatie van de gemeente Almere. In de periode 1999-2005 hield de SSA zich bezig met de imagocampagne “Het kán in Almere”. Deze campagne heeft verschillende jaren gelopen en was afwisselend te zien en te horen op de landelijke televisie, de radio en in andere media. De slogan had buiten Almere een hoge bekendheid en een goede waardering. Daarnaast werd door de SSA een groot aantal evenementen gepromoot en gestimuleerd. In 2001 werd Almere gekozen tot evenementenstad van het jaar, in 2003 won Almere de 2e prijs en in de jaren 2004 en 2005 waren er nominaties voor Almere. Tot slot werden door de SSA verschillende producten ontwikkeld (zoals de Er op UIT Gids, de kunst- en cultuurladder, de evenementenkalender, de welkomstborden, het UIT magazine en Almere Perspectief) om de Almeerse bevolking te stimuleren gebruik te maken van de veelheid aan toeristisch-recreatieve activiteiten in de stad.

In 2005 werd Thom opgevolgd door Hans Snel die, gedetacheerd vanuit Berenschot, het citymarketingplan 2006-2010 voor Almere opstelde. In juli 2006 trad hij in dienst van de stichting om het plan te gaan realiseren. In datzelfde jaar zette de SSA in opdracht van de gemeente een nieuwe VVV vestiging op. In januari 2007 veranderde de naam in Almere City Marketing om daarmee aan te geven dat wij meer doen dan promotie. Sinds 2008 heeft ACM van de gemeente de beschikking over een budget voor de financiering van grootstedelijke evenementen. ACM selecteert evenementen, stuurt hen in de gewenste richting en ondersteunt hen bij de uitvoering. In 2008 werd ook het nieuwe stadslogo geïntroduceerd. Dit logo staat ter beschikking aan alle partners van ACM en aan andere partijen die Almere op een goede manier promoten. In 2009 is ACM gestart met de campagne Ontdek het Geheim van Almere, waarin Almeerse Ambassadeurs werden ondersteund met het promoten van hun stad bij vrienden en kennissen. Het eerste jaar werd afgesloten met bijna 1000 Ambassadeurs, na drie jaar waren dit er ruim 2500.

Eind 2011 maakte Hans Snel bekend ACM te verlaten en om per 1 februari 2012 bij advies- en ingenieursbureau DHV BV in Amersfoort in dienst te treden als directeur Marketing & Communicatie. Onder zijn leiding werd een citymarketingplan opgesteld, de SSA omgevormd tot de citymarketing organisatie ACM, VVV Almere opgezet, het evenementenbeleid ontwikkeld, het merk Almere vastgelegd, een stadslogo ontwikkeld en de campagne Ontdek Het Geheim van Almere uitgevoerd. Hij werd op 1 januari 2012 opgevolgd door Nik Smit.

Nik Smit, in 2008 in dienst gekomen bij ACM als Marketingmanager Toerisme en Recreatie bij ACM, is sinds 1 januari 2012 directeur van Almere City Marketing (ACM). Volgens Harry van Dorenmalen, voorzitter van De Raad van Toezicht van ACM, was dit een logische keuze omdat Smit de organisatie van binnenuit kent, sterk resultaatgericht is en VVV Almere tot een succes heeft gemaakt. Smit was voor zijn huidige functie bij ACM o.a. werkzaam voor Business School Nederland in Spanje en werkte bij Team Heiner in Lelystad. Op Texel startte hij de nieuwe jachthaven op en maakte deze tot een succes. Hij studeerde International Marketing Management aangevuld met Nima-C.

Van der Valk Hotel Almere OVSA Klepierre
Rabobank Almere Windesheim Flevoland Almere Vandaag
Almere City FC Jacco Oostwouder Unibail-Rodamco
Almere Zaken Almeerse Hockey Club Ymere
Almere DEZE WEEK Mobiel Centre  
koninklijke onderscheiding harry van dorenmalen

Op donderdag 23 maart 2017 heeft burgemeester Franc Weerwind Harry van Dorenmalen tot Officier in de Orde van Oranje Nassau benoemt. Deze heugelijke gebeurtenis vond plaats tijdens de afscheidsreceptie van de heer Van Dorenmalen bij IBM Nederland, waar decorandus 12 jaar de functie van algemeen directeur heeft vervuld.

Challenge Almere-Amsterdam zoekt vrijwilligers

Het triathlon-weekend lijkt nog ver weg maar de organisatie van CHALLENGE ALMERE-AMST ERDAM is alweer druk op zoek naar vrijwilligers die willen helpen om het evenement nog beter neer te zetten dan vorig jaar. Men kan zich voor een grote variatie aan functies aanmelden: van atletenopvang tot dopingcontrole, van waterbrigade tot parcoursbeveiliging, van opbouw van het evenemententerrein tot medische dienst en meer.

Achttien verenigingen Eredivisie Zeilen 2017 beken

 

De deelnemende watersportverenigingen voor de Eredivisie Zeilen 2017 zijn bekend. Met de inschrijving van WSV Het Witte Huis uit Loosdrecht en SZ&WV Uitdam zijn alle achttien deelnemers bekend. Stuk voor stuk sterke verenigingen met de ambitie om landskampioen te worden.

Ga aan boord van de blusboot Jan van der Heyde II

 

Ontdek tijdens de Nationale Museumweek (3 t/m 9 april) ons échte goud: de historische brandblusboot Jan van der Heyde II. Vanaf deze week krijgt de blusboot een vaste plek aan de pier bij Veiligheidsmuseum PIT. Ga aan boord of bekijk dit pronkstuk met de nieuwe kijkwijzer! Let op: maandag is PIT gesloten.

Economie krachtig, weerbaar en wendbaar
De economie van de Metropoolregio Amsterdam (MRA) heeft zich krachtig hersteld van de Grote Recessie die bijna 10 jaar geleden begon. Dit blijkt uit de Economische Verkenningen MRA 2017 waarin de staat van de economie van de Metropoolregio Amsterdam (MRA) in cijfers en analyses wordt belicht.
© 2015 - Almere City Marketing. Alle rechten voorbehouden.
Youtube