Almere City Marketing
De Diagonaal 199
1315 XM Almere

Routebeschrijving

Tel. (036) 548 50 48
E-mail: contact opnemen
Beeldenbank
Beeldenbank
Citymarketing Strategie Almere
Citymarketing Strategie Almere
Almere City Guide
Almere City Guide
Merk Almere
Merk Almere
Nieuwe Buren deel 2
Nieuwe Buren deel 2

Geschiedenis van ACM

In 1999 werd de Stichting Stadspromotie Almere (SSA) opgericht, onder leiding van Thom Ummels, tot dat moment hoofd communicatie van de gemeente Almere. In de periode 1999-2005 hield de SSA zich bezig met de imagocampagne “Het kán in Almere”. Deze campagne heeft verschillende jaren gelopen en was afwisselend te zien en te horen op de landelijke televisie, de radio en in andere media. De slogan had buiten Almere een hoge bekendheid en een goede waardering. Daarnaast werd door de SSA een groot aantal evenementen gepromoot en gestimuleerd. In 2001 werd Almere gekozen tot evenementenstad van het jaar, in 2003 won Almere de 2e prijs en in de jaren 2004 en 2005 waren er nominaties voor Almere. Tot slot werden door de SSA verschillende producten ontwikkeld (zoals de Er op UIT Gids, de kunst- en cultuurladder, de evenementenkalender, de welkomstborden, het UIT magazine en Almere Perspectief) om de Almeerse bevolking te stimuleren gebruik te maken van de veelheid aan toeristisch-recreatieve activiteiten in de stad.

In 2005 werd Thom opgevolgd door Hans Snel die, gedetacheerd vanuit Berenschot, het citymarketingplan 2006-2010 voor Almere opstelde. In juli 2006 trad hij in dienst van de stichting om het plan te gaan realiseren. In datzelfde jaar zette de SSA in opdracht van de gemeente een nieuwe VVV vestiging op. In januari 2007 veranderde de naam in Almere City Marketing om daarmee aan te geven dat wij meer doen dan promotie. Sinds 2008 heeft ACM van de gemeente de beschikking over een budget voor de financiering van grootstedelijke evenementen. ACM selecteert evenementen, stuurt hen in de gewenste richting en ondersteunt hen bij de uitvoering. In 2008 werd ook het nieuwe stadslogo geïntroduceerd. Dit logo staat ter beschikking aan alle partners van ACM en aan andere partijen die Almere op een goede manier promoten. In 2009 is ACM gestart met de campagne Ontdek het Geheim van Almere, waarin Almeerse Ambassadeurs werden ondersteund met het promoten van hun stad bij vrienden en kennissen. Het eerste jaar werd afgesloten met bijna 1000 Ambassadeurs, na drie jaar waren dit er ruim 2500.

Eind 2011 maakte Hans Snel bekend ACM te verlaten en om per 1 februari 2012 bij advies- en ingenieursbureau DHV BV in Amersfoort in dienst te treden als directeur Marketing & Communicatie. Onder zijn leiding werd een citymarketingplan opgesteld, de SSA omgevormd tot de citymarketing organisatie ACM, VVV Almere opgezet, het evenementenbeleid ontwikkeld, het merk Almere vastgelegd, een stadslogo ontwikkeld en de campagne Ontdek Het Geheim van Almere uitgevoerd. Hij werd op 1 januari 2012 opgevolgd door Nik Smit.

Nik Smit, in 2008 in dienst gekomen bij ACM als Marketingmanager Toerisme en Recreatie bij ACM, is sinds 1 januari 2012 directeur van Almere City Marketing (ACM). Volgens Harry van Dorenmalen, voorzitter van De Raad van Toezicht van ACM, was dit een logische keuze omdat Smit de organisatie van binnenuit kent, sterk resultaatgericht is en VVV Almere tot een succes heeft gemaakt. Smit was voor zijn huidige functie bij ACM o.a. werkzaam voor Business School Nederland in Spanje en werkte bij Team Heiner in Lelystad. Op Texel startte hij de nieuwe jachthaven op en maakte deze tot een succes. Hij studeerde International Marketing Management aangevuld met Nima-C.

Rabobank Almere Klepierre Windesheim Flevoland
OVSA Van der Valk Hotel Almere Mobiel Centre
Almere DEZE WEEK Ymere Jacco Oostwouder
Almere City FC Unibail-Rodamco Almere Zaken
Almeerse Hockey Club    
Festival 2 Turven Hoog



Festival 2 Turven Hoog komt er weer aan. Van 27 september t/m 1 oktober 2017 vindt het festival plaats in Almere in de nieuwe bibliotheek, ‘t KAF en Corrosia en in Amsterdam in de Krakeling. Evenals voorgaande jaren presenteert het festival een mix van zinnenprikkelende, bijzondere en vaak nieuwe muziek-, dans- en theatervoorstellingen uit Nederland en andere landen. Dit jaar is de grote dag op zaterdag 30 september. Die dag is er ook van alles te doen buiten op de Diagonaal en de Esplanade in Almere Stad. Tijdens het festival zijn er gratis te bezoeken installaties en workshops in de gebouwen te vinden die speciaal zijn gemaakt voor het festival.

Heel Almere zingt mee met Opera Familia



Almere, 20 juli 2017 – Het Rabobank Almere Haven Festival zal zondagmiddag 3 september vanaf 12.45 uur volledig in het teken staan van een groot meezingfeest. De populaire Nederlandse semi-klassieke act Opera Familia brengt het meezingfeest ‘Heel Almere Zingt’. De bekendste klassieke meezingers komen voorbij. Alle teksten zijn, al dan niet fonetisch, op beeldschermen te zien zodat iedereen kan meezingen.

 

Veel opera tijdens Havenkom Concert in Almere

Almere, 21 juli 2017 – Het Nederlands Kamerorkest geeft op zaterdag 2 september 2017 een concert in de sfeervolle Havenkom van Almere Haven. Het gratis toegankelijke Yakult Havenkom Concert is elk jaar weer het hoogtepunt van het Rabobank Almere Haven Festival, dat dit jaar plaatsvindt van 1 tot en met 3 september 2017. Het belooft een zwoele avond te worden met de mooiste aria’s uit de beroemdste opera’s, gezongen door rising star Lilian Farahani (sopraan), Mark Milhofer (tenor), Martijn Cornet (bariton) en het Toonkunstkoor Amsterdam. Alexander Warenberg (cello) maakt zijn debuut bij het Nederlands Kamerorkest.

Reisproducten Almere per 10 december 2017

Met ingang van 10 december 2017 kunnen reizigers gebruik maken van verschillende nieuwe reisproducten voor het openbaar vervoer in Almere. AllGo vult het assortiment aan met verschillende voor Almere specifieke reisproducten. Waaronder railGo: een speciaal combinatieproduct waarbij reizigers zowel met de trein als met de allGo bussen binnen Almere kunnen reizen. Dit maakte allGo, per 10 december 2017 de nieuwe bus vervoerder in de gemeente Almere, vandaag bekend.

Gert Jakobs fietst mee met de Zuiderzee Klassieker

Oud-profwielrenner zet zich in voor een gezonde buik voor iedereen. Op 30 september 2017 vindt de zevende editie van het wielrenevenement ‘de Zuiderzee Klassieker’ in Almere plaats. Deelnemers van dit evenement zamelen geld in voor meer onderzoek naar spijsverteringsziekten door de Maag LeverDarm Stichting. Dit jaar fietst ook oud-profwielrenner Gert Jakobs mee.
© 2015 - Almere City Marketing. Alle rechten voorbehouden.
Youtube