Almere City Marketing
De Diagonaal 199
1315 XM Almere

Routebeschrijving

Tel. (036) 548 50 48
E-mail: contact opnemen
Beeldenbank
Beeldenbank
Parkhuys Almere
Parkhuys Almere
Almere CityGuide
Almere CityGuide
Merk Almere
Merk Almere
Nieuwe Buren deel 2
Nieuwe Buren deel 2

Geschiedenis van ACM

In 1999 werd de Stichting Stadspromotie Almere (SSA) opgericht, onder leiding van Thom Ummels, tot dat moment hoofd communicatie van de gemeente Almere. In de periode 1999-2005 hield de SSA zich bezig met de imagocampagne “Het kán in Almere”. Deze campagne heeft verschillende jaren gelopen en was afwisselend te zien en te horen op de landelijke televisie, de radio en in andere media. De slogan had buiten Almere een hoge bekendheid en een goede waardering. Daarnaast werd door de SSA een groot aantal evenementen gepromoot en gestimuleerd. In 2001 werd Almere gekozen tot evenementenstad van het jaar, in 2003 won Almere de 2e prijs en in de jaren 2004 en 2005 waren er nominaties voor Almere. Tot slot werden door de SSA verschillende producten ontwikkeld (zoals de Er op UIT Gids, de kunst- en cultuurladder, de evenementenkalender, de welkomstborden, het UIT magazine en Almere Perspectief) om de Almeerse bevolking te stimuleren gebruik te maken van de veelheid aan toeristisch-recreatieve activiteiten in de stad.

In 2005 werd Thom opgevolgd door Hans Snel die, gedetacheerd vanuit Berenschot, het citymarketingplan 2006-2010 voor Almere opstelde. In juli 2006 trad hij in dienst van de stichting om het plan te gaan realiseren. In datzelfde jaar zette de SSA in opdracht van de gemeente een nieuwe VVV vestiging op. In januari 2007 veranderde de naam in Almere City Marketing om daarmee aan te geven dat wij meer doen dan promotie. Sinds 2008 heeft ACM van de gemeente de beschikking over een budget voor de financiering van grootstedelijke evenementen. ACM selecteert evenementen, stuurt hen in de gewenste richting en ondersteunt hen bij de uitvoering. In 2008 werd ook het nieuwe stadslogo geïntroduceerd. Dit logo staat ter beschikking aan alle partners van ACM en aan andere partijen die Almere op een goede manier promoten. In 2009 is ACM gestart met de campagne Ontdek het Geheim van Almere, waarin Almeerse Ambassadeurs werden ondersteund met het promoten van hun stad bij vrienden en kennissen. Het eerste jaar werd afgesloten met bijna 1000 Ambassadeurs, na drie jaar waren dit er ruim 2500.

Eind 2011 maakte Hans Snel bekend ACM te verlaten en om per 1 februari 2012 bij advies- en ingenieursbureau DHV BV in Amersfoort in dienst te treden als directeur Marketing & Communicatie. Onder zijn leiding werd een citymarketingplan opgesteld, de SSA omgevormd tot de citymarketing organisatie ACM, VVV Almere opgezet, het evenementenbeleid ontwikkeld, het merk Almere vastgelegd, een stadslogo ontwikkeld en de campagne Ontdek Het Geheim van Almere uitgevoerd. Hij werd op 1 januari 2012 opgevolgd door Nik Smit.

Nik Smit, in 2008 in dienst gekomen bij ACM als Marketingmanager Toerisme en Recreatie bij ACM, is sinds 1 januari 2012 directeur van Almere City Marketing (ACM). Volgens Harry van Dorenmalen, voorzitter van De Raad van Toezicht van ACM, was dit een logische keuze omdat Smit de organisatie van binnenuit kent, sterk resultaatgericht is en VVV Almere tot een succes heeft gemaakt. Smit was voor zijn huidige functie bij ACM o.a. werkzaam voor Business School Nederland in Spanje en werkte bij Team Heiner in Lelystad. Op Texel startte hij de nieuwe jachthaven op en maakte deze tot een succes. Hij studeerde International Marketing Management aangevuld met Nima-C.

OVSA Klepierre Rabobank Almere
Van der Valk Hotel Almere Windesheim Flevoland Almere DEZE WEEK
Almere Vandaag Mobiel Centre Jacco Oostwouder
Almeerse Hockey Club Ymere Almere Zaken
Almere City FC Unibail-Rodamco  
stadstuinenfestival

In het weekend van 8 en 9 juli wordt het centrum van Almere omgetoverd tot één grote stadstuin. Deze tijdelijke metamorfose is speciaal voor het nieuwe evenement Stadstuinenfestival dat voor de eerste keer wordt georganiseerd. Tijdens dit bijzondere festival komen thema’s als theater, lifestyle, eten en de beleving van groen samen. Een gevarieerd en interactief programma met thema’s als voeding, energie en klimaat biedt bezoekers de mogelijkheid nieuwe producten en initiatieven te ontdekken en proeven en zelf te leren hoe ze duurzame initiatieven in hun dagelijkse leven en voeding kunnen toepassen. Het evenement neemt ook alvast een voorzichtige voorsprong op de Floriade Almere 2022 dat als thema Growing Green Cities heeft meegekregen.

 

50.000 mensen bezoeken landelijke veiligheidsdag
De vierde Landelijke Veiligheidsdag in Almere is afgelopen zaterdag door 50.000 mensen bezocht. Dat is 5.000 meer dan vorig jaar en twee keer zoveel als de eerste editie in 2013. Demissionair minister van Veiligheid en Justitie, Stef Blok en de burgemeester van Almere, Franc Weerwind, openden het evenement officieel om 13.00 uur. Maar om 10.00 uur al konden aanwezigen de verschillende hulpdiensten in actie zien. Doel van het evenement is het publiek te laten zien hoe de verschillende hulpdiensten samenwerken bij een grote calamiteit. Dit jaar deden meer hulpdiensten mee dan de jaren ervoor. Ook startte het evenement eerder op de dag. Daarnaast was op alle beschikbare pleinen in het centrum dit jaar van alles te zien en te beleven. 
Start eredivisie zeilen Almere
Vrijdag 12 mei gaat de eerste speelronde van de Eredivisie Zeilen 2017 van start op het Weerwater in Almere. Achttien optimaal voorbereide watersportverenigingen strijden, over vijfspeelrondes, voor het landskampioenschap van het seizoen 2017.  
Recordaantal Almeerse muziekacts/bands Popronde
De Popronde heeft afgelopen maandag haar volledige selectie voor de editie van 2017 bekendgemaakt. Uit 1100 inschrijvingen zijn 144 talentvolle bands en artiesten gekozen die vanaf 14 september zullen meereizen met het grootste rondreizende muziekfestival van Nederland. 
Landelijke Veiligheidsdag Almere
Hoe red je slachtoffers die van een boot in het Weerwater vallen? Hoe komt de Reddingsbrigade in actie en wat is de rol van de duikers van de brandweer? Hun samenwerking is te zien vanaf 13.00 uur tijdens de officiële opening van de vierde Landelijke Veiligheidsdag op zaterdag 13 mei op de Esplanade in Almere Centrum. De hele dag pakken politie, brandweer reddingsbrigade, ambulance en defensie uit. Samenwerking is het thema van deze editie, die groter wordt dan ooit. Tussen 10.00 en 17.00 uur staat het gehele centrum in het teken van veiligheid. 
© 2015 - Almere City Marketing. Alle rechten voorbehouden.
Youtube